NA24.no

Foto: Paul Weaver/skjermdump (Montajse)

Kroken på døra for reklameblad

Etter tøffe kutt er Kreativ Forums reklamemagasin nødt til legge ned driften.

Tøffe kutt rammer Kreativ Forums reklamemagasin. To stillinger kuttes i et forsøk på å redde økonomien,skriver Kampanje.com.

- Budsjettet ble godkjent etter at generalforsamlingen fikk demonstrert hvordan konsekvensene av de tiltakene vi er i ferd med å iverksette, vil påvirke budsjettet i 2012. Det ligger an til å komme i balanse. Magasindelen av Kreativ Forums redaksjonelle enhet, KF Magasinet, vil bli faset ut i løpet av året. Dermed forsvinner to stillinger i foreningen, sier daglig leder Sol Olving til Kampanje.

Les også: Dundrende underskudd i Kreativt Forum

Olving sier tiltakene på kostnadssiden kommer som en følge av utviklingne i den norske reklamebransjen.

– Dette er en naturlig utvikling, dog noe framskyndet på grunn av de økonomiske realitetene. Byråene jobber mer integrert enn noensinne og dermed er det flere bransjeforeninger, prisutdelinger og konkurranser rundt de samme aktørene. Samtidig har sponsorene og byråene blitt betydelig mer konservative hva gjelder utgifter etter finanskrisen. Vår modell har vært basert på en virkelighet som ikke lenger er reell, men vi er i full gang med å tilpasse oss og akter å jobbe ufortrødent videre for bransjens beste, sier Olving.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere