RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Pekka Rantala, administrerende direktør i Fazer.
Pekka Rantala, administrerende direktør i Fazer. Foto: Fazer

Lager godteri av App

Håper på dobbeleffekt av mobilspillet «Angry Birds».

Fazer og Rovio annonserte i dag et strategisk samarbeid om utviklingen av godteri, basert på det svært populære mobilspillet «Angry Birds».

- Forbrukerne blir i økende grad interessert i å kombinere nye smaksopplevelser med underholdning. Dette skaper mange nye muligheter og vi anser dette som et svært interessant område i vår produktutvikling, sier Pekka Rantala, administrerende direktør i Fazer i en melding.

Lanseres til sommeren
Det nye godteriet vil bli nærmere presentert i mai og vil være tilgjengelig i butikker fra september 2012. Lanseringen vil innebære en utstrakt bruk av sosiale medier som en av de mange kanalene rundt Angry Birds-spillet.

- For Rovio er samarbeidet med Fazer en naturlig del av vår forretningsutviklig. Mens Rovio utvikler nye måter å underholde, utvikler Fazer nye smaksopplevelser, sier Harri Koponen, visepresident for konsumentprodukter i Rovio i meldingen.

Søker vekst i internasjonale markeder
Fazers godterier selges i dag i 40 land over hele verden. Målet med samarbeidet er å øke veksten i det internasjonale markedet.

- Vi mener suksessfulle Rovio med sitt populære Angry Birds er en godt egnet samarbeidspartner på veien mot å nå våre internasjonale mål. Vi er derfor veldig glade for å kunne meddele at Fazer har inngått en strategisk samarbeidsavtale med Rovio, fortsetter Pekka Rantala i meldingen.

- Nye partnere og ekspansjon til nye markeder er en av forutsetningene for internasjonal vekst. I tillegg til Sverige har vi fokusert på Danmark, Norge og Russland. Nå retter vi blikket mot Asia. Konsumet av sjokolade i Kina er enormt og i tillegg til å vokse i dette markedet tillater dette samarbeidet oss å bli involvert i nye situasjoner i forbrukerens hverdag hvor vi er i stand til å tilby dem helt nye opplevelser. Som markedsleder er det vår oppgave å utvikle markedet, oppsummerer han.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere