RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Alexander Nyhagen og Fridtjof Nilsen er programledere for Gøy på landet. Her sammens med alle jentene som skal finne kjærligheten.
Alexander Nyhagen og Fridtjof Nilsen er programledere for Gøy på landet. Her sammens med alle jentene som skal finne kjærligheten. Foto: TVNorge

Lokker folk til bygdene

TVNorge-satsing øker tilflytting.

TVNorge-programmet «Gøy på landet» lokker folk til bygdene. Kommunene opplever overveldende interesse etter deltakelsen i programmet. Tall fra FINN.no viser en økning i antall søk på hele 3.200 prosent.

Over alle forventninger
- Dette har virkelig overgått alle mine forventninger. Folk lurer på tomtepriser, om vi har barnehageplass og hva slags jobbmuligheter man har i bygda vår, sier ordfører i Osen, Jørn Nordmeland i en melding.

- Heldigvis kan vi tilby barnehageplass på dagen, og tomt med fantastisk utsikt over Hurtigruteleia ligger på 70.000 kr, forteller han stolt i meldingen.

Les også: Skal lokke byfolket ut i distriktene

Tall fra FINN.no viser at i den uken Osen ble eksponert på TV, økte søkingen på bygda med 173 prosent. Gjennomsnittlig økte interessen på FINN.no med 200 prosent per bygd. Kommunen med aller størst økning er Audnedal i Vest-Agder, som økte fra 22 søk uken før «Gøy på landet» besøkte deres bygd til 727 uken etter. Det utgjør en økning på 3200 prosent.

Mer enn sjekkeprogram
- Dette er utrolig morsomt. Da vi lanserte dette TV-konseptet sa vi at det var mer enn et sjekkeprogram. Det var like viktig at TV-seerne skulle bli forelsket i bygda som at damene skulle bli forelsket i bygdegutta. Det har vi tydeligvis klart å få til, sier kommunikasjonsdirektør i TVNorge, Svein Tore Bergestuen i meldingen.

I «Gøy på landet» drar 25 single oslojenter som er lei av det hektiske bylivet, ut på roadtrip i håp om å finne drømmemannen – og ikke minst drømmestedet. De utvalgte bygdene gjør alt for å sjarmere og lokke jentene til å bli, blant annet ved å stille opp med tre ungkarer som jentene skal bli bedre kjent med. Målet er at bussen skal være tom når den returnerer til hovedstaden.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere