RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Markedsfører seg selv

TV 2 er snart Norgesmester i å markedsføre egne ansikt.

Halvparten av gjestene i God Kveld Norge er TV 2s egne profiler, skriver Dagbladet.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Samtidig er alle gjestene i programmet Før Helgen fra TV 2. Hver femte gjest i Senkveld er også profiler i kanalen.

I NRK er det Nytt på nytt som topper listen, her er hver fjerde gjest fra kringkasteren, mens 11 prosent, eller i overkant av én av ti gjester fra NRK.

- Dette gjør de for at seerne ikke skal røre fjernkontrollen, men bli værende på kanalen utover kvelden. Det at TV 2 har lagd et eget program for å profilere kanalens helgeunderholdning, viser hvor viktig denne selvpromoteringen er, sier medieanalytiker Tommy Brakstad til avisen.

Programdirektør i TV 2 Nils Ketil Andresen sier at det handler om å skape blest rundt programmene. Han ser fordeler ved program som før helgen.

- For oss er det like mye et program i seg selv som en promo for helga, sier han.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere