NA24.no

McCann tok taggen

Sist oppdatert:
Reklamebyrået McCann vant årets siste sølvtagg med en jobb for Solo.

Sølvtaggen for desember ble preget av julekalendere, hvor 6 av 13 bidrag hadde 24 luker. Vinneren holdt seg unna kalenderformatet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Juryformann Sveinung Totland kaller løsningen, som avhenger av at leseren har webkamera for å fungere optimalt, for modig.

- Et vanskelig, men modig valg som passer produktet og målgruppen. Kampanjen har et stort viralt potensial som kan bygge innlevelse med produktet, sier Totland i en pressemelding.

Tekstforfatter Tore Woll i McCann sier de bevisst siktet smalt.

- Formålet med ideen var å sørge for at man fysisk fikk sangen i kroppen etter å ha drukket Solo Super - i tilfelle noen var skuffet over at Solo Super ikke funket. Utover det ville vi bygge på fenomenet rundt sangen og å få levert den i sin helhet til mange som har etterspurt den. Takk, takk!

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere