NA24.no

McCann vant Think

Sist oppdatert:
Slo ut konkurrentene i kampen om elbil-reklame.

Etter en byråkonkurranse mellom McCann, Bates og Dinamo, stakk McCann av med reklamekontoen til el-bilen Think.

På nyåret deltok de tre byråene i en pitch der oppgaven var å legge frem en helhetlig kommunikasjonsstrategi for merkevaren Think på strategi, kreative løsninger, web, målgruppeinnsikt, medieplassering, m.m.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I arbeidet med den omfattende pitchen samlet derfor McCann Worldgroup troppene fra hele huset – både reklamebyrået, mediebyrået IUM og Scandinavian Design Group (SDG).

– IUMs sterke målgruppeforståelse og mediekunnskap bidro til å etablere en solid og unik strategi. Med deres kunnskap i bunn, kunne kreatørene våre spisse budskapet til målgruppen, sier Thomas de Vries, konsulent i McCann.

- McCann skilte seg imidlertid ut. Vi fikk en følelse av at de virkelig hadde boret til kjernen, og viste en grunnleggende forståelse av hvem og hva Think er. Samspillet mellom reklamebyrået, mediebyrået IUM og SDG var utrolig bra. Hele presentasjonen strålte av entusiasme for merkevaren. Vi gleder oss veldig til det videre sammarbeidet med McCann, avslutter hun.

Teamene bak:
McCann - tekstforfatter Carina Laurhammer, AD Kjetill Nybø, konsulent Thomas de Vries, Planner Hågen Pettersen og prosjektleder Tone Bøygard.

SDG – Konsulent Martin Gran, designer Gøril Torske og Christian Schnitler

IUM – Celia Laine og Andreas Johansen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere