NA24.no

(Scanpix)

Mer optimistiske annonsekjøpere

Sist oppdatert:
Mer enn 50 prosent av de amerikanske mediekjøperne tror annonsebudsjettene vil øke fremover.

En ny undersøkelse fra investeringsfirmaet J.P. Morgan, «Advertising Outlook 2H’09 and 2010», viser en ny optimisme hos amerikanske mediekjøpere.

Mens det pekte bratt nedover i første halvår i år, ser det lysere ut for resten av året, viser undersøkelsen. Bare ti prosent av respondentene i undersøkelsen venter at det skal komme en ytterligere nedgang, men fler enn halvparten regner med en økning i annonsekjøpene.

Undersøkelsen viser også at annonseprisene i USA har falt for alle medier, mest for radio- og utendørsreklame, men også papirannonseringen har måttet tåle store priskutt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere