NA24.no

Minus for Aller-spesial

Aller Spesialmedia er foreløpig sørgelig butikk for ukebladkjempen.

Aller Spesialmedia er Allerkonsernets satsing innen gratispublikasjoner og kontraktspublisering. På et drøyt år tapte selskapet 9,1 millioner kroner.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Kostnader på 15 millioner
Regnskapet for perioden fra selskapet ble etablert i juni 2006 og frem til september 2007 viser et driftsunderskudd på 9,1 millioner kroner.

Driftsinntektene beløp seg til 6,2 millioner kroner, mens varekostnad, lønn og annen driftskostnader beløp seg til 15,3 millioner kroner.

Aller Spesialmedia AS har fire hovedproduktområder; gratispublikasjoner, B2B publikasjoner (Fagblader), B2C publikasjoner og kundemagasiner/contract publishing.

Gratis gir minus
På nettsidene til Aller er selskapet oppført med to titler, gratispublikasjonene Where2Go og Bolig i utlandet. Det er Aller-eide HS Media som skal trekke inn annonseinntektene og for perioden fra sommeren 2006 til høsten 2007 kom det inn 5,4 millioner annonsekroner. 720.000 kroner kom inn som inntekter på bladsalg.

Selskapet har brukt opp egenkapitalen og da rapporten ble årsrapporten ble skrevet ble det vurdert å skyte inn friske midler fra morselskapet.

- Selskapets likvide situasjon er ikke tilfredsstillende for neste budsjettår. På det grunnlag er det vurdert å gi et konsernbidrag fra Norsk Aller som skal sikre den likvide situasjon gjennom neste budsjettår, står det å lese i årsrapporten.

Selskapet ledes av Trond Samuelsen og styreleder er Henne-sjef Ellen Arnstad.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere