NA24.no

Chess først ut med 3D reklame i norge.
Chess først ut med 3D reklame i norge. Foto: Youtube

Nå kommer reklamen i 3D

Sist oppdatert:
TV2 først ut.

Mobilselskapet Chess sender landets lengste reklamefilm i pausen av fotballkampen mellom Norge og Kypros. I tillegg blir reklamefilmen som varer i mer enn fem minutter vist i 3D, og det er første gang TV2 viser en reklamefilm i dette formatet.

- Vi skal vise en reklamefilm som handler om vårt engasjement for aktiviteter, og denne gang handler det om Tour de France. Vi er hovedsponsor for de norske sendingene og de siste to årene har vi sendt mange nordmenn til den elleville folkefesten i Frankrike, og disse har også fått anledning til å være gjester i baksetet på følgebilen til TV2-kommentator Dag Otto Lauritzen. Filmen gir puls, stemning og innblikk i hvilke store opplevelser som venter de som deltar i konkurransene Chess Challenge. Gode opplevelser skal deles med andre, og det er dette filmen dokumenter, sier markedsdirektør Jarle Alvær i Chess i en melding.

Han synes det er artig at Chess overgår både Kaffehuset Friele og Kjell Inge Røkkes Aker hva gjelder lengde og format på reklamefilm.

- Det er ikke alltid størrelsen det komme an på. Når man skal vise en reklamefilm på over fem minutter må det være interessant for seerene. Vi skal synliggjøre autentisk action fra Tour de France, stemningen som skapes og opplevelsen folk får og det tror vi seerne vil sette pris på. Gode reklamefilmer skal være underholdende eller fenge på en eller annen måte, og det har vært viktig å få til, sier Alvær i meldingen.

Reklamefilmen vises på TV2 3D som også sender landskampen i samme format. Han mener Chess gjennom både lengde og 3D-formatet tar reklamefilm til et nytt nivå.

- Med 3D som virkemiddel blir alt mer nært og virkeliggjort. Meningen er å sende en fartsfylt reklamefilm som treffer og begeistrer uansett hvor dypt man sitter i sofaen, sier han.

- Det er første gang det vises en 3D-produksjon i Norge og første gang det vises reklamefilmer i dette formatet, så dette synes vi er spennende. At Chess i tillegg velger å tydeliggjøre sitt engasjement og vårt felles samarbeid rundt Tour de France, synes vi er ekstra moro, sier salgssjef Jørgen Dønnum i TV 2.

Se filmen her i vanlig format

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere