RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Teamet bak S2. Fra venstre Ida B. Klokk, Sara Narvhus Oksdøl, Line Kirkhus, Eline Varmo og Ingeborg Heldal.
Teamet bak S2. Fra venstre Ida B. Klokk, Sara Narvhus Oksdøl, Line Kirkhus, Eline Varmo og Ingeborg Heldal. Foto: Guro Holmene

Nettavisen utfordrer motemagasinene

Side2 vil ta motetronen med digitalt magasin.

Nettavisens kvinne- og livsstilsmagasin, Side2, slapp i dag nyheten om de lanserer et helt nytt magasinkonsept i november. Magasinet har fått navnet S2, og er et digitalt motemagasin.

Merkevaren Side2 har eksistert i 10 år og har 900.000 unike brukere på desktop og 800.000 unike brukere på mobil per uke.

Ifølge Side2-redaktør Ingeborg Heldal har videreføringen av merkevaren vært under planlegging lenge.

- Vi vurderte lenge om vi skulle lage noe på print, men endte opp med å satse på et rent digitalt konsept. På den måten har vi ingen begrensninger når det kommer til distribusjon, ingen trykkostnader og selvsagt de uendelige mange spennende mulighetene nettet gir. Kostnadsreduksjoner gjør også at færre og færre moteserier produseres her hjemme, og det har vi lyst til å gjøre noe med.

Side2-redaktør Ingeborg Heldal

Heldal understreker at Side2.no ikke skal slutte å skrive motestoff.

- Med S2 ønsker vi å fylle en litt annen nisje. Magasinet skal fungere som et supplement til mote- og skjønnhetsstoffet som allerede blir produsert, men vil være mer trendorientert. Vi skal gjøre flere dypdykk i form av større intervjuer og kanskje det viktigste av alt, vi skal ta tilbake moteserien og tilpasse den til vår digitale flate. Og selvsagt kommer vi ikke til å legge noe bak betalingsmur. Alt kommer til å være gratis for leseren, sier Ingeborg Heldal.

Den kreative utformingen av magasinet er det moteredaktør Line Kirkhus og redaksjonssjef Eline Varmo i S2 som har stått for.

Artikkelen fortsetter etter S2-teaseren:

Line Kirkhus forteller at det har vært spennende og inspirerende å jobbe med et slikt konsept, og har klare visjoner for hva S2 skal være:

- Vi ønsket å tilgjengeliggjøre mote på nett på en litt annen måte, blant annet ved å ta tilbake den redaksjonelle moteserien. Norsk mote har gått gjennom et skifte, verden ser til skandinavisk mote og Norge utmerker seg både med merker, bloggere og på streetstyle. Med S2 ønsker vi å bidra til denne utviklingen. Jeg mener det er et hull i dette segmentet mellom det å være en motenettside med kjappe, korte nyheter og tradisjonell print. S2 skal fusjonere disse to, og vil gi leseren en mer organisk og interaktiv leseropplevelse.

Salgs- og markedsdirektør Sara Narvhus Oksdøl kan fortelle at magasinet er blitt godt mottatt i markedet.

- Annonsører innenfor mote og livsstil har historisk vært veldig glad i å annonsere i motemagasiner på print, da treffer de moteinteresserte i riktig kontekst. Utfordringen er at motemagasinene ikke har den dekningen mange av de store annonsørene er ute etter.

- Vi håper med S2 å kunne tilby godt egenprodusert moteinnhold i en eksklusiv, digital setting, slik at annonsørene får tilfredsstilt både behovet for dekning og kvalitet. Dette kombinert med alle muligheten det digitale gir i forhold til video, lenking og direkte konvertering. Vi har vært i dialog med mange store mote- og livsstilannonsører, og S2 har blitt mottatt med stor entusiasme i markedet, sier Sara Narvhus Oksdøl.

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere