RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nettet knuser tv-reklame

Sist oppdatert:
Europeere bruker mer tid på internett enn på TV.

Den årlige verdien av europeisk nettreklame dobler seg på seks år og vil nå 16 milliarder euro innen 2012, skriver it-avisen idg.no.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

De henviser til en rapport fra Forrester Research som sier at innen den tid vil nettreklame hoppe fra 9 prosent markedsandel til 18 prosent.

I rapporten skal det og være hevdet at 52 prosent av Europas innbyggere nå er jevnlig på nett og bruker mer tid der enn å se på tv.

Europeiske internettbrukere bruker nå 14, 3 timer i uka på nett. Tv-titterne bruker 11,3 timer i uka mens 4,4 timer blir brukt på å lese aviser og magasiner.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere