NA24.no

Nettet tatt av krimmen

Det er ikke lenger forbeholdt tv-kanalene å ha påskekrim.

Mens inspektørene Daglish, Morse eller Foyle etterforsker drap i England for tv-publikummet, har nettet en mer ironisk tilnærming.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Forventningene til påskekrimmen på tv er omtrent like stor som forventningene til påskeværet. Men på nettet er situasjonen en helt annen.

Klassisk krim
Mens flere hundretusener ser påskekrimmen på tv er det noen tusen som får med seg påskekrim på nettet. Ikke så rart kanskje - siden vanen blant nettprodusentene knapt har oppstått.

Les også: Kriminelt god NRK-start

Men flere og flere nettaviser benytter seg av web-tv-formatet til å forsøke nye ting. Som julekalender, og ikke minst påskekrim.

Les også: Fotballstjerner i krimdrama

- Grunnen til at vi har gjort dette er fordi Se og Hør har hatt påskekrim i bilder, så vi ville teste dette formatet. Vi har laget en klassisk påskekrim med kjendiser i alle roller, og store premier til de som løser krimgåten, forteller redaktør i Seher, Erik Nodland.

Frøken Norge blir drept, Tor Milde, Adam Schjølberg og Jenny Jensen er alle mistenkte. Mens Lene Alexandra Øien etterforsker drapet. På Adresseavisens nettsider etterforsker avisens tidligere redaktør Gunnar Flikke drapet på avisens sportskommentator.

Lav trafikk
Og selv om påskekrimmen står høyt i kurs er Nodlands trafikkestimater forholdsvis beskjedne.

- Får vi inn 1000 svar på konkurransen er vi fornøyde. Jeg tipper det kommer til å bli litt flere som ser på episoden enn de som prøver seg på konkurranser. De mest sette videoene våre ligger rundt 20.000 visninger, forteller Nodland.

Nettstedet publiserte onsdag den seks minutter lange påskekrimmen, og løsningen kommer tirsdag.

Har du medietips - ta kontakt med NA24 Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere