NA24.no

Helge Tennø blir Dinamo sin nye digitale direktør fra 1. september.
Helge Tennø blir Dinamo sin nye digitale direktør fra 1. september. Foto: Dinamo

Ny direktør i Dinamo

Helge Tennø blir digital direktør i kommunikasjonshuset.

Helge Tennø blir kommunikasjonshusets nye digitale direktør fra 1. september. Med bred erfaring fra en rekke kommunikasjonsmiljøer, vil Tennø jobbe videre med å skape gode og nye nettbaserte løsninger for norske merkevarer.

I løpet av sine 33 år og har Tennø allerede opparbeidet seg bred kompetanse innenfor bruk av digitale plattformer. Han har besatt rollene som både kreativ og strategisk leder i Screenplay, jobbet med digital forretningsutvikling iItera Consulting Group og nå sist som Planner i Scandinavian Design Group.

- Denne sammensettingen viser en person med bred forståelse og nysgjerrighet i forhold til den digitale rekkevidden, sier administrerende direktør i Dinamo, John Arne Medalen i en melding.

- Helge skilte seg ut. Hans faglige utmerkelser og dette spennet i bakgrunnen hans gjør han skreddersydd for denne stillingen. Helge er dessuten en etterspurt foredragsholder både i Norge og utover landets grenser og har gjort seg sterkt bemerket ved å være rangert som en av verdens 200 mest interessante bloggere hva gjelder bruk av digitale muligheter i markedsføring,avslutter Medalen i meldingen.

Sterk merkevare
- Dinamo representerer en helt egen nisje i norsk kommunikasjonsbransje, med flere av landets sterkeste merkevarer og kompetansemiljøer i alt fra TV-produksjon, redaksjonelle publikasjoner, pr, design, retail, dialog og reklame og ikke minst inneha et solid digitalt miljø, sier Tennø i meldingen.

- Jeg hadde lenge hørt fra flere at den sammensettingen av miljøer er noe av det mest spennende vi har i Norge. Det bryter med den tradisjonelle måten å betrakte spennvidden til kommunikasjon på og det skaper et kunnskapsmiljø som tenker helt annerledes når det kommer til kundens utfordringer. Vi sliter med originale ideer i Norge, Dinamo har den kombinasjonen som gjør oss best satt til å bringe noe nytt inn på banen,sier Tennø i meldingen.

Tennø vil få rollen med å koble nye ideer til nettet.

- Det som er spennende er at vi i dag må hjelpe merkevarer å tjene penger på måter som ikke fantes for fem år siden. Det er drømmeoppgaven jeg nå setter i gang med, og jeg gleder meg først og fremst til å lære mer og å skape løsninger sammen med flinke medarbeider, inspirerende kunder og oppgaver,avslutter Tennø.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere