RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

OMD beste mediebyrå

OMD topper liste over verdens beste mediebyråer. Nike er beste annonsør.

Resultatene i Gunn Report er basert på resultater i de største og mest prestisjetunge reklamekonkurransene i ett år.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

OMD toppet listen også i det første året beste mediebyrå ble en kategori i rapporten i 2004. Siden da har de holdt posisjonen. Mindshare som hadde tredjeplassen for 2006 har nå krøpet opp til andreplass og Starcom MediaVest har falt ned til femteplass. BBDO tar tredjeplassen og Universal McCann havnet på fjerdeplass.

Omnicom Media Group, hvor OMD inngår, ble beste mediebyrånettverk, WPP-eide Group M tok andreplassen og Publicis mediebyrågruppe havnet på tredjeplass.

Amerikansk dominans
Blant annonsørene er det de store amerikanske merkevarene som dominerer. Nike tar førsteplassen, Coca-Cola andreplassen og McDonalds ble nummer tre.

Nike vant også kategorien årets kampanje, med kampanjen «Barrio Bonito».

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere