RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Opp 18,4 prosent med nettreklame

Sist oppdatert:
Freia opplevde salgsboost på melkesjokolade.

Kraft Foods fikk knalluttelling for fjorårets reklamekampanje på internett for Freie melkesjokolade. Salget økte med 18,4 prosent i kampanjeperioden mellom februar og desember, skriver Dagens Næringsliv (DN).

NA24 - din næringslivsavis

Veksten i sjokolademarkedet som helhet var på 6,2 prosent i fjor.

Nettreklamen hadde tematikk fra norske folkeeventyr.

- De siste tre årene har vi gått fra å nesten ikke bruke ressurser på internettmarkedsføring, til å absolutt være til stede på nettet, sier produktsjef for melkesjokolade i kraft, Cecilie Stene-Johansen, til DN.

NA24 skrev mandag at Norge er det landet hvor annonsørene bruker mest penger per nettbruker, over 1000 kroner i året.

Har du et næringslivstips - kontakt NA24

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere