NA24.no

Opp 18,4 prosent med nettreklame

Sist oppdatert:
Freia opplevde salgsboost på melkesjokolade.

Kraft Foods fikk knalluttelling for fjorårets reklamekampanje på internett for Freie melkesjokolade. Salget økte med 18,4 prosent i kampanjeperioden mellom februar og desember, skriver Dagens Næringsliv (DN).

NA24 - din næringslivsavis

Veksten i sjokolademarkedet som helhet var på 6,2 prosent i fjor.

Nettreklamen hadde tematikk fra norske folkeeventyr.

- De siste tre årene har vi gått fra å nesten ikke bruke ressurser på internettmarkedsføring, til å absolutt være til stede på nettet, sier produktsjef for melkesjokolade i kraft, Cecilie Stene-Johansen, til DN.

NA24 skrev mandag at Norge er det landet hvor annonsørene bruker mest penger per nettbruker, over 1000 kroner i året.

Har du et næringslivstips - kontakt NA24

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere