RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Pepsico, Indra Nooyi
Pepsico, Indra Nooyi Foto: PETER KLAUNZER (Scanpix)

PepsiCo øker reklamebudsjettet

Sist oppdatert:
Merkevarekjempen pumper opp annonsebudsjettet og satser digitalt.

PepsiCo planlegger å øke reklamebudsjettet for neste år.

Det fortalte konsernsjef Indra Nooyi til nyhetskanalen Bloomberg torsdag.

I inneværende år har merkevarekjempen opprettholdt budsjettene, og utnyttet annonserabatter på mellom 25 og 40 prosent. De har også økt satsingen mot digitale medier, forteller konsernsjefen.

- Når vi ser mot neste år er vår nåværende plan å øke budsjettene på reklame. Vi har dreid fokus på annonseringen slik at vi nå bruker en tredjedel av budsjettet på digital annonsering, hvilket er bemerkelsverdig. For for fem år siden brukte vi ingenting på digitale medier, sier Nooyi.

Pepsico er verdens største produsent av snacks og verdens nest største produsent av brus og energidrikker.

Konsernet planlegger nå en massiv utrulling av Gatorade, rettet mot sportsutøvere og helsemarket.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere