NA24.no

(Scanpix)

Rebusløp på historisk gravplass

En britisk leskedrikkgigant har måttet beklage for at de sendte folk til en historisk gravplass.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Det britiske selskapet Cadbury Schweppes skulle markedsføre sin leskedrikk Dr Pepper i Boston, USA.

NA24 - din næringslivsavis

Måten selskapet slo til var ved å arrangere et rebusløp, med store pengepremier, der deltakerne skulle finne en gullmynt. Så langt var alt greit, men selskapet hadde prestert å begrave gullmynten på en historisk gravplass, ifølge BBC.

Deltakerne flokket seg dermed rundt den 347-år gamle gravplassen, men området ble stengt i frykt for at deltakerne ville ødelegge gravene.

Gravplassen blir, ifølge BBC, besøkt av tusenvis av personer hvert år, og noen historiske personer som er begravd her er John Hancock, Paul Revere and Samuel Adams.

Cadbury Schweppes innså at reklamekampanjen ikke gikk som de forutså, og de har beklaget seg til myndighetene.

En kvinne fra Houston stakk for øvrig av med førsteprisen på 760.000 dollar, eller 4,6 millioner kroner, etter at hun fant den mest verdifulle mynten som var gjemt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere