RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklame opp, formidling ned

Sist oppdatert:
Reklamebyrået McCann økte driftsinntektene med 60 millioner, mens mediebyrået IUM slo av med 150 millioner.

Reklamebyrået McCann står dermed for drøyt halvparten av McCanns Worldgroups totale byråinntekter på 100 millioner.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Mediebyrået Initiative Universal, som også er en del av McCann Worldgroup i Norge, slo av nesten 150 millioner kroner i omsetning, men klarte å holde byråinntekten nesten uendret på 54,2 millioner kroner.

Administrerende direktør Arne Inge Christophersen i Initiative Universal forklarer nedgangen i omsetning med at Møller-gruppen forsvant til Mediacom og at Red Media, som IUM tidligere kjøpte for, selv begynte å handle medieplasseringer.

McCann AS (tall i millioner kroner)

2007

2006

Driftsinntekter

193,6

135,8

Driftsresultat

24,9

13,8

Resultat før skatt

18,8

7,9

Initiative Universal Media AS (tall i millioner kroner)

2007

2006

Driftsinntekter

955,6

1.100

Driftsresultat

17,8

18,6

Resultat før skatt

17,2

18,1

McCann Worldgroup Norge fikk i fjor en byråinntekt på 200 millioner kroner og et driftsoverskudd på 50 millioner kroner.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere