RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklamefest i kinomørket

Capa Kinoreklame leverte sterk fremgang i fjor, men tror ikke de kan gjenta suksessen i år.

All reklamen som vises før kinoforestillingene på for eksempel Oslo Kino er solgt via Capa Kinoreklame. Og denne virksomheten ga gode penger i kassen i fjor.

NA24 Propaganda - norges største medienettsted

Selskapets salgsinntekter steg med over 10 millioner kroner til 65,72 millioner kroner i fjor, mot 56,3 millioner kroner i 2007. Driftsresultatet løfte seg fra 17,4 millioner kroner i 2007 til 21,3 millioner kroner i fjor.

Resultat før skatt endte på 23,1 millioner kroner, fra 18,7 millioner året før. Når skatt var betalt noterte selskapet seg et årsresultat på 16,05 millioner kroner, fra 13,3 millioner kroner året før.

Capa Kinoreklame eies 50 prosent hver av Clear Channel AS og Capa Captive Audience AS, og de to eierne tar ut et utbytte på 16,2 millioner kroner.

Selskapet skriver i rapporten at utsiktene for 2009 er usikre og at selskapets inntekter er forventet å bli redusert.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere