RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Robyn,Miss Li og Schyman (f.v) selger alle hver sin Facebook-status for å støtte organisasjonen kvinne til kvinne i en kampanje for kvinners rettigheter.
Robyn,Miss Li og Schyman (f.v) selger alle hver sin Facebook-status for å støtte organisasjonen kvinne til kvinne i en kampanje for kvinners rettigheter. Foto: Getty Images/Nicholas Kamm/AFP (Montasje)

Robyn selger Facebook-status

Skal tjene på statusoppdateringer.

Schyman, Miss Li og Robyn selger alle hver sin Facebook-status for å støtte organisasjonen kvinne til kvinne i en kampanje for kvinners rettigheter.

Kvinne til kvinne ønsker å kjøpe 100 000 Facebook-oppdateringer for å promotere deres nye kampanje for utsatte kvinner i verden. Meldinger sprer seg nå ved hjelp av berømte kvinner gjennom blogger, Facebook og andre sosiale medier.

100.000 kroner
- Vi ønsker at flere folk skal vite at vi finnes og hvorfor vi investerer i denne kampanjen, sier Christina Hagner, kommunikasjonsdirektør ved kvinne til kvinne til dagensmedia.se.

Reklamebyrået og produksjonsselskapet Garbergs Sticky Beat står bak kampanjen og ideen bak om å spre budskapet gjennom Facebook.

- Vi hadde et budsjett på 100.000 svenske kroner, så kom Garbergs med forslag om hvordan vi kunne gjøre noe smart uten å måtte kjøpe dyre annonseplasser, sier Christina Hagner til avisen.

Håper på drahjelp
Først ut med å selge sin status oppdatering var Robyn, Miss Li og Schyman.

- Vi håper å få stor drahjelp av kjendiser som ønsker å støtte kampen for kvinners rettigheter, sier Hagner til avisen .

Kommer dere til å lykkes med å kjøpe 100 000 Facebook-oppdateringer?

- Vi trenger tid, det er ingenting som er gjort i en håndvending. Vi har ikke satt noen tidsfrist for når det bør være klart heller. Men vi sikter høyt, sier hun.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere