NA24.no

Foto: Montasje

Satser «Alt for damene»

Sist oppdatert:
Største bladsatsning siden Kamille.

Lanseringen av Alt for damene i Norge viser at Egmont Hjemmet Mortensen har høye ambisjoner om vekst i kvinnesegmentet. Bladet skal komme ut hver 14. dag og vil ifølge påtroppende redaktør Christina Dorthellinger bli en sterk konkurrent til KK, Tara og Stella.

–Alt for damene skal skille seg ut ved å gå mer i dybden og fortelle mer av historiene enn hva konkurrentene gjør. Samtidig skal bladet ha en løsningsorientert og positiv tilnærming til stoffområdene vi dekker, sier Dorthellinger.

–Stoffområdene er primært reportasjer og intervjuer, i tillegg til mote, bolig, sunnhet og mat. Vi vil fokusere på å gi leserne «smart innhold» som både overrasker, opplyser og engasjerer, sier redaktøren.

«Alt for damene» har vært et dansk magasinikon helt siden 1946 og er i dag blant de største ukebladene i Danmark.

– I Norge vil vi rette oss mot kvinner som er litt eldre enn dagens Kamille-lesere, men som ikke føler seg helt hjemme i de tradisjonelle ukebladene. I førsteutgaven presenterer magasinet ”Norges mest interessante damer over 40” (Gjett hvem som vinner!), en undersøkelse avslører mannens skjulte pengereserver, og motestoffet viser hvordan du kan være elegant i vår. I tillegg, som lovet, sterke reportasjer og artikler til inspirasjon og nytte.

Samarbeid og styrke
Samarbeidet mellom den norske og den danske redaksjonen blir tett med en «norsk redaksjonssjef» i Danmark som har ansvaret for å koordinere stoffet mellom de to utgavene.

– Det er en spennende måte å jobbe på, og jeg tror det dansk-norske samarbeidet blir en stor styrke for bladet. Likevel er det viktig å understreke at vårt magasin har en tydelig norsk profil, sier Christina Dorthellinger.

– Vi har fått på plass en sterk redaksjon med mange gode hoder og stor ståpåvilje. Vi gleder oss til å ta opp kampen med de andre magasinene, sier Dorthellinger, som kommer fra stillingen som redaktør i BoligPluss. Hun har tidligere også vært redaksjonssjef i Eva og i Allers.

Offensiv strategi
–Dette er den største magasinsatsningen vår på flere år, sier adm. direktør i Egmont HM, Anne Britt Berentsen som er spesielt glad for at samarbeidet innen Norden har skutt fart det siste halve året.

Egmont Hjemmet Mortensen lanserte nylig Fit Living i Norge, og felles for de to magasinene er at konseptene er godt etablerte bladsuksesser hentet fra Danmark.

–Vi har mye å hente hos hverandre, men vi må hele tiden passe på at vi lager blader for et norsk publikum, sier Berentsen som har lest Alt for damene ”fra perm til perm” og anbefaler det varmt til sine medsøstre.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere