NA24.no

(TV 2)

Se og Hør innrømmer Bach-betalinger

Sist oppdatert:
Ukebladet bekrefter at de betalte 100.000 kroner for bilder og stoff om Ole Christian Bach.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

Odd Johan Nelvik sier til Dagens Næringsliv at pengene ikke gikk til Bach selv, verken direkte eller indirekte. Avisen hevder imidlertid at den første halvparten av summen ble overført via et kriminelt nettverk i Sverige, og at pengene havnet i finansmannens egne lommer.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Overføringen av de første 50.000 skal ha funnet sted i juni 2005. Nelvik forklarer at pengene var betaling for enerett til bilder som blant annet viste Bach i forkledning mens han var på flukt fra politiet.

Den neste utbetalingen fant sted via et privat selskap etter Bachs død samme år.

Ifølge Dagens Næringsliv betalte ukebladet ytterligere 30.000 for en reportasje fra Bachs leilighet i Dubai, men dette avvises av Nelvik.

TV 2s Anita Fleime havnet i medienes fokus etter at det ble kjent at hun betalte Ole Christian Bach 50.000 kroner av egen lomme for å få et intervju med ham.

Les også: Betalte for Bach-intervju

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere