NA24.no


Kommunikasjonsdirektør i TVNorge og Discovery Networks, Espen Skoland, forklarer noe av nedgangen i seertallene til TV Norge med at «I kveld med Ylvis live» bidro med en halv million seere i snitt i fjor. 
Kommunikasjonsdirektør i TVNorge og Discovery Networks, Espen Skoland, forklarer noe av nedgangen i seertallene til TV Norge med at «I kveld med Ylvis live» bidro med en halv million seere i snitt i fjor.  (TV Norge)

Seertallene til TVNorge synker for første gang på fem år

Sist oppdatert:
TV-sjef i mediebyrå er overrasket over nedgangen.

For første gang på fem år går TVNorge tv-høsten i møte med nedgang, melder DN i sin papirutgave. 

TVNorge mister tre prosent av seerne i alderen 20-49, som omtales som annonsørenes foretrukne målgruppe. 

Kanalens eier, SBS Discovery, har en nedgang på 3,4 prosent i seere sammenlignet med samme periode i fjor. 

- Vi har vokst jevnt og trutt i fem år, og september i fjor var den beste måneden noensinne for oss. Det er naturlig at vi kommer til et punkt der ting svinger litt, sier Espen Skoland, kommunikasjonsdirektør i TVNorge, til avisen. 

TV-sjef Morten Wiberg i mediebyrået Carat, er overrasket over at det har stoppet opp for kanalen. 

- De har møtt veggen i år, og har ikke lykkes like godt som tidligere. 

DN lister opp programmene «Kjendiskveld med Magnus Devold», «En helt vanlig dag» og «Brille», som ikke har vært store seersuksesser hittil. 

Ifølge Skoland kan noe av nedgangen forklares med at «I kveld med Ylvis live» er på pause. I fjor bidro programmet ifølge Skoland med nesten en halv million seere i snitt. 

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere