RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Søkemotorannonsering

Du kan ha den beste nettsiden av alle, men det hjelper lite hvis ingen vet at den eksisterer.

Propaganda24 distribuerer sammen med Citomedia Web-dokumentarserien Bedrift 2.0. Her vil man gjennom ti episoder belyse noen av de viktigste elementene som ligger til grunn for å optimalisere en bedrifts tilstedeværelse på nett.

I denne episoden ser vi nærmere på søkemotorannonsering

Du kan ha den fineste og beste nettsiden av dem alle, men det hjelper lite hvis ingen vet at den eksisterer.

Til og med Drillo ville vært enig i at jo flere sjanser man skaper, jo flere mål kan scores. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at man trenger flest sjanser for å vinne, men det hjelper i alle fall. Det samme gjelder for en nettside, jo flere besøkere du har til siden, jo flere kan konverteres til ønsket handling, for eksempel et salg.

Søkemotorene kan gjerne sees på som verdens beste kantspillere, ikke bare serverer de innlegg konstant, men de serverer kun relevante innlegg, altså de du kan score på. Søkemotorannonsering handler om å betale for å være synlig når noen søker på ord som er relatert til din virksomhet eller ditt produkt. Du bestemmer selv hvor mye du vil betale, og du betaler kun når noen faktisk klikker seg inn til ditt nettsted. Med andre ord er det mulig for alle å score, man må bare sørge for å være på banen.

Videoen ser du øverst

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere