NA24.no

Konstituert konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen, presenterer første kvartalsresultat for konsernet.
Konstituert konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen, presenterer første kvartalsresultat for konsernet. Foto: Aleksander Andersen / Scanpix

Slik skal A-Pressen tjene penger

Smartclip har inngått avtale med A -pressen.

Samarbeidet med smartclip gir annonsørene muligheten til videoannonsering på alle de 50 publikasjonene som A-Pressen eier i Norge.

Smartclip, ledende innen annonsenettverk for Web TV, lanserer et samarbeid med A-Pressen Digitale Medier. A-Pressen gir annonsørene muligheten til å kommunisere med over en million nordmenn i uken og mer enn 400.000 om dagen. Smartclip vil bistå A-Pressen i både det kommersielle salget og teknologien for video annonsering.

Videoreklame vokser
- Markedet for film og lyd vil vokse med tiden, og samarbeid med smartclip gir oss muligheten til å kapitalisere på det økende bruket av video, sier Ben Christensen hos A-pressen i meldingen.

A-Pressen er Norges største digitale partnerskap med lokaleaviser og har som mål å finne nye inntektskilder for medieselskapet

Tekniske løsninger
Det gjør de gjennom en samordnet forretningsutvikling blant medieselskapene, kombinert med nye tekniske løsninger.

- Samarbeidet med A-pressen betyr at vårt norske nettverket vokser med flere aviser samtidig som det gir oss en mye sterkere geografisk dekning, sier Jonas Rundgren i meldingen.

Sterkest i Norge
- Etter den sterke veksten i Sverige, der smartclip nå når omtrent 50% av web-TV-seere og levert mer enn 150 online video kampanjer, så er neste trinn Norge, forklarer han.

- Det norske markedet er et skritt foran den svenske på mange nivåer, noe som betyr at vi tror på rask ekspansjon i Norge i løpet av høsten, sier Rundgren.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere