NA24.no

Sølvtaggen 2008 i gang

Sist oppdatert:
Årets første Sølvtagg-vinner er kåret. Se vinnerlisten.

Nettbyrået Apt og kommunikasjonsbyrået LOK tok årets første seier i nettkonkurransen Sølvtaggen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

De to vant prisen for en kampanjeside for Norges Kreative Fagskole.

- Tydelig budskap
– Kampanjen gir både relevans og interaksjon fundamentert på verdiene til produktet som skulle synliggjøres. Apt får tydelig fram at Norges Kreative Fagskole nettopp er et sted hvor kreativitet står i fokus, og kampanjesiden eksemplifiserer dette ved å oppfordre brukeren til kreativitet gjennom interaktivitet, uttaler juryleder i Sølvtaggen, Sveinung Totland i en pressemelding.

Kampanjesiden har hatt over 30.000 besøkende og brukerne er i snitt inne på siden i 14 minutter.

Det har vært en prosess der kunden har vist stor vilje og hatt steinhard tro på det kreative konseptet vi og LOK Kommunikasjon har utarbeidet i fellesskap, sier Joachim Levin, konsulent i Apt.

Venter høyere nivå i februar
Juryleder Totland sier det var elementer i vinnerjobben juryen ikke var fornøyd med, men at den likevel pekte seg klart ut i selskapet.

– Kampanjesiden inneholder allikevel løsninger som bærer preg av å være noe unødvendig og brukergrensesnittet kunne vært bedre, men sammenlignet med de andre bidragene var dette en klar vinner. Vi regner med at juleferien er over nå, og at februarbidragene viser generelt høyere kvalitet, sier Totland.

Resten av månedens plassering gikk til følgende jobber

  • Vinner: Apt - Norges største kreative prosess
  • 2. plass: DDB Oslo- Basejumping dog
  • 3. plass: Kitchen- Mannen som elsket Yngve
  • 4. plass: Kitchen- Prøv narkotika
  • 5. plass: Suddenly Oslo- Folkehøgskolevisionen

Her kan du se vinnerjobben.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere