NA24.no

Sølvtaggen til Ikea

Sist oppdatert:
DDB og MediaFronts arbeid for Ikea resulterte i Sølvtaggen for september.

Det var DDB, med MediaFront som produksjonsbyrå, som endte opp med sølvtaggen i september for kampanjen «Ikea - Kom deg hjem».

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det var totalt 30 bidrag i september og juryen forteller om et visst sprik.

– En verdig vinner, ingen tvil om det, men allikevel tendenser til internt sprik i juryen i forhold til hvilke kriterier som bør vektlegges når vinneren skal kåres, uttaler juryen.

De skriver i tillegg at jobben er godt utført og «fint tenkt».

Her kan du se vinnerjobben .

– Hyggelig oppmuntring å få sølvtaggen. Spesielt sammen med IKEA, fordi det er en kunde som alltid vil og ønsker å prøve å gjøre ting annerledes, sier Morten Foss, AD i DDB.

Nettbyrået Soulpolice fikk hederlig omtale for sin løsning for kjøkkenprodusenten Norema, og i tillegg fikk disse poeng fra juryen:

3 poeng til Try sitt magiske banner for proff.no

2 poeng til Apt for Bloggulf, fårikålkampanjen for Opplysningskontoret for kjøtt

1 poeng til Bates Dialog for siden Pål sine høner, laget for Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt

1 poeng til MediaFront for Flyktninghjelpen.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere