NA24.no

Smell for Grey

Sist oppdatert:
Vålerengas reklamebyrå doblet underskuddet i fjor.

Reklamebyrået Grey, som blant annet har Vålerenga på kundelisten, har levert resultater for 2008. Tallene er dårlig lesning for eierne.

NA24 Propaganda - Norges ledende medienettsted

Selskapet ble i 2005 kjøpt av børsnoterte WPP Group.

I årsrapporten fra Grey Oslo heter det at markedets for reklametjenester gikk på en smell i andre halvår av 2008. Dette slo kraftig inn på reklamebyråets inntjening. Greys fikk et underskudd på driften på hele 6,1 millioner kroner i fjor av en omsetning på 44,9 millioner kroner.

- Utviklingen i det generelle reklamemarkedet har vært stabil frem til annen halvdel av 2008, hvor finanskrisen traff markedet. Selskapet har vært i stand til å fastholde og utvikle sine kunderelasjoner i perioden og har også inngått nye kundekontrakter primo 2009, heter det i kvartalsrapporten.

I 2007 var driftsresultatet på minus 2,7 millioner kroner av en omsetning på 75,3 millioner kroner. Årsresultet viste minus 3,4 millioner kroner, mot minus 1,7 millioner kroner i 2007.

I 2007 var det rettssaken rundt selskapets husleiekontrakter som dro ned tallene. I 2008 ble resultatet dratt ned at ekstraordinære kostnader knyttet til lederskifte og omorganisering.

- Driftsresultatet ble vesentlig påvirket av ekstraordinære personalkostnader i perioden rundt lederskiftet og videre reorganisering, heter det i kvartalsrapporten.

I 2009 ventes det at Grey vil omsette for rundt fjorårsnivået, altså 44 millioner kroner. Likevel ventes det at resultatet bedres etter kutt i kostnadene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere