NA24.no

Foto: Paul Weaver (Paul Weaver - Nettavisen)

Solgte nettannonser for 187 millioner

Sist oppdatert:
Veksten fortsetter - igjen.

Veksten på internett fortsetter og i august måned ble det solgt displayannonsering for i overkant av 187 millioner kroner, dette tilsvarer en totalvekst på 18% sammenlignet med august 2010. Merkevare hadde alene en vekst på 13%.

- Det er veldig hyggelig å se at merkevare alene hadde en vekst på 13% sammenlignet med samme periode i fjor. I juli måned var dette tallet 9%. Vi er optimistiske for utviklingen for resten av 2011, kommenterer daglig leder i INMA Anders Willstedt i en melding.

Akkumulert er markedet også i betydelig vekst, hittil i år har annonseomsetningen i Norge hatt en vekst på 14 %. Merkevare har en akkumulert vekst på 11 % hittil i 2011.

På rubrikksiden har kategorien stilling ledig økt med 47 % i forhold til samme måned i fjor, Bil/Motor står for den laveste veksten med 12 % økning, mens eiendom hadde en økning på 19 %.

- Stilling ledig opplever fortsatt en sterk positiv vekst, noe som igjen gjenspeiler tendensene i markedet for tiden, stilling ledig økte med hele 47% i august måned sammenlignet med samme periode i fjor, avslutter Willstedt i en melding.

Annonsetallene er basert på tall som er rapportert inn av medlemmene i MBL/Nettforum og INMA.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere