RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Statoil lager «folke-reklame»

Sist oppdatert:
Statoil lar radiolytterne komme til ordet.

Hver morgen fra og med uke 9 har Statoil Norge kjøpt reklamespotter på radiostasjonene P4, Kanal 24 og Radio 1.

NA24 - din næringslivsavis

Konseptet går ut på at lytterne skal kunne ringe inn og legge igjen en beskjed på totalt 13 sekunder.

Hver fredag velges det så ut fem meldinger som blir sendt fire ganger daglig mellom klokken 07 og 09 den påfølgende uken.

- En hyggelig beskjed
Reklamekampanjen skal promotere Statoils Frokostklubb-konsept.

Ifølge Petter Knutsen, markedssjef i Statoil Norge, skal man ikke bruke de 13 sekundene på debatt eller kritkk, men heller legge igjen en hyggelig beskjed eller historie man vil dele med omverdnen.

- Kriteriene er at reklamesnuttene skal være med på å gjøre hverdagen til lytterne bedre, sier han til NA24 Propaganda.

Knutsen forteller videre at kampanjen blir Statoils egen vri på trenden med brukerstyrt innhold.

Les mer om reklame på NA24 Propaganda

Slipper til folk flest
- Det blir stadig vanligere å slippe til folk flest når innhold skal lages. Bare se på YouTube og MySpace på internett, som begge er formidable suksesshistorier. Nå viderefører vi konseptet til radio, som er et svært viktig medium for oss, sier han.

Statoil-kampanjen er utviklet i samarbeid Hanne Karlsen, Marit Høvik Hartmann, Stian Johansen og Øystein Johnsen fra reklamebyrået McCann.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere