RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Paul Weaver (Paul Weaver - Nettavisen)

Sterk vekst i reklamemarkedet

Sist oppdatert:
Har vokst seg til 1 milliard i 2010

Den mest heldekkende statistikken over reklamemarkedet i Norge som noen gang er publisert viser nå at reklameinvesteringene økte med 1 milliard kroner i 2010.

Når IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) nå presenterer en oversikt som også omfatter søkeordsmarkedsføring, nettkataloger, eventmarkedsføring og sponsing viser det seg at reklamemarkedet økte med nær milliarden i 2010.

Investeringene i eventmarkedsføring økte like mye som investeringene i internettreklame, og sponsing hadde omtrent samme vekst som investeringene i TV-reklame. Videre kan man konstatere at investeringene i søkeords-markedsføring økte markant i 2010.

- At reklamemarkedet har hatt en kraftig vekst i 2010 har vi jo visst en stund, men med en mer komplett statistikk kan vi nå konstatere at veksten på reklamemarkedet var enda større, sier Magnus Anshelm - daglig leder i IRM. Inntektene både i søkeordsmarkedsføring, sponsing og eventmarkedsføring økte nemlig vesentlig mer enn investeringene i andre mediekanaler, avslutter han.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere