NA24.no

(Faksimile Finn.no)

Stortap på jobbannonser

Bare Finn.no tjener bra på stillingsannonsene på nett.

Schibsted-eide Finn gikk med 154 millioner kroner i overskudd i fjor, samtidig som de øvrige aktørene tapte 40 millioner kroner til sammen, skriver Finansavisen.

Én av dem er Monster Worldwide, som i fjor leverte en omsetning på 11,1 millioner kroner og et underskudd før skatt på 4,4 millioner.

Også Jobbdirekte tapte penger. Underskuddet i fjor var på 1,6 millioner kroner.

– Nå begynner vi å se en lysning i omsetningen. Stillingsmarkedet viser en helt klart bedring, den siste tiden har vi hatt en markant økning i antall nye stillinger, sier daglig leder Per Christian Balke i Jobbdirekte til Finansavisen.

Den norske delen av StepStone tapte hele 21,3 millioner i fjor mens A-pressens digital rubrikk gikk med 12,8 millioner kroner i minus, skriver Finansavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere