NA24.no

TV3 og Viasat 4 styrker sitt Creative Sales-team og ansetter Harald Carlsten fra svensk TV4.
TV3 og Viasat 4 styrker sitt Creative Sales-team og ansetter Harald Carlsten fra svensk TV4. Foto: TV3

Svenske skal styrke TV3

Harald Carlsten fra svensk TV4 til Norge.

TV3 og Viasat 4 styrker sitt Creative Sales-team og ansetter Harald Carlsten fra svensk TV4. Carlsten går inn som en svært viktig ressurs som ansvarlig for AFP (annonsørfinansierte programmer) og produktplassering.

– Harald har en veldig spennende bakgrunn, et brennende engasjement og høy kompetanse på forretningsområder som er relativt nye for det norske markedet, sier salgsdirektør Eivind Ruud Johnsen i TV3 og Viasat 4 i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Mangeårig konseptselger
Harald Carlsten (39 år) kommer rett fra TV4 i Sverige, der han har jobbet som konseptselger i fem år. I TV4 har han hovedsakelig jobbet med sponsing og produktplassering, blant annet for seersuksesser som «Idol» og «Let’s dance». Han har også jobbet med AFP og produktplassering i forbindelse med tv-konseptene «Sveriges mesterkokk» og «Solsidan». Harald har dessuten tidligere erfaring fra stillingen som sponsorsjef i Riksteatern. Han er utdannet siviløkonom og har også studert litteraturvitenskap ved Lunds universitet.

– Jeg ser virkelig frem til å bidra med min kompetanse og erfaring på et område der potensialet er meget stort. AFP og produktplassering har så vidt kommet ut av startblokkene i Norge, og TV3 har spennende og kreative planer som jeg gleder meg til å være med på å utvikle. Utfordringen er å matche programmenes kjerneverdier med kundenes merkevarer og verdier, og samtidig finne kreative og engasjerende løsninger som gagner alle parter, sier Harald Carlsten i pressemeldingen.

Viktig ressurs
Salgsdirektør Eivind Ruud Johnsen i TV3 og Viasat 4 er meget fornøyd med å få Harald Carlsten på laget.

– Harald blir en svært viktig ressurs som ansvarlig for AFP og produktplassering i salgsavdelingens eget Creative Sales-team. Han blir en sentral person for vår videre satsing på nye produkter og kommersielle muligheter, sier Ruud Johnsen, og fortsetter:

– Haralds arbeid i TV4 i Sverige, med noen av de største programformatene og annonsørene, er veldig verdifullt både for oss og for norske annonsører. Det er mange som vil bli inspirert av Haralds ideer og talent i tiden som kommer, og jeg er trygg på at det vil bli bygget gode relasjoner.

Harald Carlsten er allerede på plass i TV3s lokaler og godt i gang med arbeidet for høstens programmer på TV3 og Viasat 4.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere