NA24.no

Telio inntar massemarkedet

Etter å ha vunnet 130.000 kunder gjennom venneverving og jungeltelegraf skal Telio nå innta massemediene.

Telio har like stor markedsandel på bredbåndstelefoni som Telenor, men det er likevel bare fire prosent av befolkningen som nevner selskapet når de blir spurt om teleselskaper. Nå skal selskapet forsøke å nå flere ved bruk av tv og radio.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Selskapet skriver at markedsundersøkelser viser at stadig flere er positive til å skifte til bredbåndstelefoni, men at de vil velge en leverandør de kjenner og har tillit til. Dette er noe av bakgrunnen for Telios satsning på merkevarebygging.

Vil underholde
- Hjemmetelefon er i utgangspunktet lavinteresse, og bredbåndstelefoni er en forholdsvis ny teknologi, så dette har vært en utfordrende kommunikasjonsoppgave, sier Unni Amundsen, konsulent i Robin Good.

Filmen er lagd av reklamebyrået Robin Good og produksjonsbyrået Fire og en halv.

- Fordi Telio har så lav kjennskap og kunnskap, var det viktig for oss å komme opp med en ide som formidler Telios produktfordeler. TV er et underholdningsmedium, og veldig produktrelatert reklame kan fortbli kjedelig og uengasjerende, sier Knut Georg Andresen i Robin Good.

Filmene starter på TV2, TVNorge og TV3 mandag, og skal vises hele juni. I samme periode vil reisende i kollektivtrafikken bli bedre kjent med tilbudet til Telio gjennom plakater på trikk, t-bane og buss.

Ny logo
I samarbeid med Bleed har det også blitt utviklet en ny logo og grafisk profil for Telio.

Team Robin Good: Morten Kristiansen, Knut Georg Andresen og Unni Amundsen

Fire og en halv: Marius Holst og Turid Øversveen

Ansvarlig hos Telio: Elisabeth McDonald

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere