RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Konsernsjef i Egmont, Steffen Kragh (t.v.) og konsernsjef i A-pressen, Alf Hildrum,
Konsernsjef i Egmont, Steffen Kragh (t.v.) og konsernsjef i A-pressen, Alf Hildrum, Foto: Bendiksby, Terje (SCANPIX)

Tidenes dårligste

Sist oppdatert:
TV 2 duppet under 20 prosent markedsandel i august.

Det er den dårligste andelen kanalen har hatt siden TNS Gallup overtok målingene i januar 2000, skriver Bergens Tidende.

- Dette er selvsagt veldig negativt for den posisjonen TV 2 har bygget opp som den dominerende kommersielle TV-kanalen i landet og som har vært TV 2s sterkeste kort overfor annonsørene, sier mediedirektør og analytiker Jarle Thalberg i Aegis Media til BT.no.

Samlet hadde TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Sport, Nyhetskanalen og TV 2 Filmkanalen en markedsandel på 26,0 prosent i august. Dette er en økning på 1,1 prosent i forhold til samme tid i fjor.

- Samlet sett klarer vi oss godt. Men det er klart at august har vært en dårlig måned for hovedkanalen, sier informasjonssjef Marianne Røiseland i TV 2 til BT.

TV 2 skal nå i gang høstens storsatsinger som «Skal vi danse?», «Jakten på kjærligheten» og «X Factor», og Thalberg sier til BT at han er sikker på at TV 2s andel vil stige allerede i september.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere