NA24.no

Konsernsjef i Egmont, Steffen Kragh (t.v.) og konsernsjef i A-pressen, Alf Hildrum,
Konsernsjef i Egmont, Steffen Kragh (t.v.) og konsernsjef i A-pressen, Alf Hildrum, Foto: Bendiksby, Terje (SCANPIX)

Tidenes dårligste

Sist oppdatert:
TV 2 duppet under 20 prosent markedsandel i august.

Det er den dårligste andelen kanalen har hatt siden TNS Gallup overtok målingene i januar 2000, skriver Bergens Tidende.

- Dette er selvsagt veldig negativt for den posisjonen TV 2 har bygget opp som den dominerende kommersielle TV-kanalen i landet og som har vært TV 2s sterkeste kort overfor annonsørene, sier mediedirektør og analytiker Jarle Thalberg i Aegis Media til BT.no.

Samlet hadde TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Sport, Nyhetskanalen og TV 2 Filmkanalen en markedsandel på 26,0 prosent i august. Dette er en økning på 1,1 prosent i forhold til samme tid i fjor.

- Samlet sett klarer vi oss godt. Men det er klart at august har vært en dårlig måned for hovedkanalen, sier informasjonssjef Marianne Røiseland i TV 2 til BT.

TV 2 skal nå i gang høstens storsatsinger som «Skal vi danse?», «Jakten på kjærligheten» og «X Factor», og Thalberg sier til BT at han er sikker på at TV 2s andel vil stige allerede i september.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere