NA24.no

Foto: Poppe, Cornelius (SCANPIX)

Tippeligaen sliter hos sponsorene

Sist oppdatert:
- Jeg vurderer ikke eliteserien som et spesielt bra sponsorprodukt, sier Jacob Lund.

Oslo (NTB): Verken Norsk Tipping eller Telenor har bestemt seg for å bli med videre som sponsorer av eliteserien i fotball.

- Jeg vurderer ikke eliteserien som et spesielt bra sponsorprodukt, og det blir verre og verre, sier tidligere sponsorsjef i DNB, Jacob Lund til Dagens Næringsliv.

Tilskuernedgang, svake resultater i Europa, røde tall og omfattende politietterforskning er noen av forklaringene til at fotballen ikke er like het som før. Både Norsk Tipping og Telenor har sponsoravtaler ut sesongen. De vurderer om de blir med videre. Begge trekker fram den nye fjernsynsavtalen som et usikkerhetsmoment.

- Eliteserien må, som alle andre, jobbe kontinuerlig med å være attraktive for et publikum. Det nytter ikke å hvile på laurbærene, sier sponsorsjef i Telenor, Petter Svendsen til DN.

Fra Norsk Tipping heter det at spillselskapet «vil gjøre en grundig jobb før en går til forhandlingsbordet». Fotballpresident Yngve Hallén er ikke enig at eliteserien er blitt mindre attraktiv.

- Det er fortsatt interesse for produktet. Publikum er kanskje ikke så lojale over tid, men den nye TV-avtalen viser verdien som ligger i eliteserien, mener Hallén. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere