NA24.no

Tror på fortsatt utendørsboom

JCDecaux tror ikke festen er slutt i utendørs-reklamemarkedet.

Spår ti prosent vekst i utendørsmarkedet, mens mediebyråene tror på én prosent.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

JCDecaux-sjef Øyvind Markussen var svært optimistisk på utendørsbransjens vegne på mediebyråforeningens frokostmøte i går.

Han tippet at utendørsreklamen skulle vokse med 10 prosent i år, mens totalmarkedet skulle synke med seks prosent.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

I fjor var utendørs blant de desiderte vekstvinnerne med 27 prosent vekst, og av de to dominerende aktørene på dette markedet her i landet var det JCDecaux som vokste mest.

- 2008 har gått som en kule med en vekst for bransjen på 27 prosent og for oss på hele 46 prosent gjennom MiO er formidabelt. At vi nå spås å kunne holde posisjonen etter et så sterkt år er svært gledelig å høre på kanalens vegne, sier Markussen i en melding.

Han sier de har en fordel ved at mange av annonsørene fremdeles ikke har tatt i bruk utendørs markedsføring.

- Her har vi et enormt potensial og vi ser bare muligheter i dagens situasjon. Vi tror utendørs som kanal skal opp rundt 10 prosent og vi ser muligheten også i 2009 til å ta ytterligere markedsandeler innen kanalen. Vi kan foreløpig melde om all time high omsetning i januar, sier Markussen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere