RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Try mistet OL-anbud

Sist oppdatert:
Tromsø 2018 brøt reglene. Reklamebyrå må dermed konkurrere om anbudet en gang til.

Tromsø 2018 overholdt ikke reglene for anbudskonkurranse i offentlige selskap. Dermed mister Try reklamebyrå kontrakten om å utvikle reklamefilm for OL-kandidaten på fem millioner kroner.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Det er avisen Nordlys som skriver at Tromsø 2018 tar helomvending og lyser ut reklameprosjektet på anbud på nytt. Tidligere har OL-søkeren hatt konkurranse mellom fem reklamebyrå om anbudet. Dette mente strategileder Roger Ingebrigtsen var nok tidligere denne uken.

Les også: Krangler om OL-reklame

Snur
Men nå er situasjonen en annen og Ingebrigtsen innrømmer at Tromsø 2018 har brutt reglene.

- (...) i ettertid ser jeg at prosedyrene i anskaffelsesregelverket for et offentlig eid selskap ikke er fulgt. Dette retter vi umiddelbart opp, sier Ingebrigtsen til nettsidene til Tromsø 2018.

Tirsdag kom beskjeden til Try om at byrået om kjempe om anbudet en gang til.

- Ja, vi har fått beskjed om at vi må konkurrere en gang til, sier daglig leder i Try reklamebyrå Harald Strømme til NA24 Propaganda.

Les også: Try vant OL-oppdraget

Krum hals
At konkurransen må gjennomføres en gang til synes som Try tar som en ekstra utfordring.

- Nei, vi går på med krum hals vi. Det var fem byråer som konkurrerte i forrige runde og vi vant da. Vi håper på å klare det en gang til. Vi innser at det blir hardere konkurranse, men vi gyver løs på oppgaven med stor iver. Vi er vant med å konkurrere om oppdrag, men er ikke vant til to ganger - når vi må det så gjør vi det med godt humør, sier en optimistisk Strømme.

At den nye anbudskonkurransen vil føre til at Try får atskillig større konkurranse ved at byråer fra hele EU kan konkurrere skremmer ikke Strømme.

- Det gjelder ethvert offentlig anbud, og det er vi vant med så det er ikke noe nytt eller spesielt for dette prosjektet. Nå er det en ny konkurranse og da skal vi legge bredsiden til, konkluderer Strømme.

Har du medietips? Kontakt NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere