RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: André Clark Utvik (NA24)

Try skal selge norsk laks

Eff og Try hyret inn for å selge norsk sjømat.

Eksportutvalget for fisk har valgt Try Reklamebyrå som strategisk og kreativ hovedsamarbeidspartner for det norske markedet. Arbeidet med markedsføring av norsk sjømat i Norge har fått høyere prioritet for sjømatnæringen. For 2011 har EFF et rekordhøyt markedsbudsjett på 42 millioner i det norske markedet. En stor andel av dette skal nå Try bidra til å optimalisere bruken av.

- Vi har gjennomført en svært omfattende byråprosess hvor TRY presterte svært bra. Vi opplever at teamet som Try bringer inn har svært god forståelse for våre utfordringer, forbrukernes behov og lager gode kreative løsninger som folk både liker og forstår. I tillegg til deres kreative egenskaper innen massekommunikasjon er Try sammen med Apt sterke på digital kommunikasjon som er stadig viktigere i vår markedsføring av norsk sjømat, sier markedsdirektør Merete N. Kristiansen i Eksportutvalget for fisk.

Eksportutvalget for fisk har over de senere år styrket satsingen på markedsføring av sjømat i Norge. Frankrike og Russland er våre største eksportmarkeder, men det norske markedet blir stadig større og viktigere for norsk sjømatnæring.

- Vi tror det er et stort potensialet i å utvikle markedet for sjømat i Norge, og sørge for at fisk blir fast innslag i hverdagsmenyen i flere norske hjem. Vi har tilgang til en unik råvare som fortjener å bli løftet frem og sikret innpass i middagsrepertoaret. Det kanskapes en ny matrevolusjon i Norge, hvor sjømat er råvaren som gjør det enkelt å spise sunt og fristende. De mulighetene som skapes ved at Eff ønsker å satse, er en de mest spennende oppgavene TRY har fått servert. Så vi gleder oss til å komme i gang, sier konsulent i TRY Trond Sandø.

Samtidig som Eff knytter til seg Try og Apt vil selskapet videreføre samarbeidet med kommunikasjonsbyråene Apeland og JKL som begge har jobbet med Eff siden 2007.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere