RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TV 2 scoret med Norge

Landslaget og TV 2 vant lørdagskvelden.

Landslagskampen lørdag var ukens mest sette tv-program, samtidig som at været var godt og i Oslo regjerte Musikkens dag.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I gjennomsnitt fulgte 657.000 seere kampen mellom Norge og Malta, noe som gav TV 2 en markedsandel på 58,1 prosent i det nasjonale fjernsynsuniverset.

Førsteomgangen er i ettertid blitt betegnet som kjedelig omgang, og slik virker det nesten på seerne også. Mens første omgang ble fulgt av 594.000 seere og hadde en andel 57,3 prosent, hadde andre omgang hadde 726 000 seere og 58,8 prosent i andel.

Til sammenligning ble kampen mellom Norge og Bosnia i slutten av mars fulgt av 862 000 seere og hadde ne andel på 56,8 prosent.

- Alt i alt er dette sterke tall for en kamp som i utgangspunktet ikke skulle være så veldig spennende, sier research ansvarlig i TV 2, Birgitt Eie, til NA24 Propaganda.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere