RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TV 2 vant omdømmepris

Fire år som listetopp ga endelig TV 2 etterlengtet premie.

For femte år på rad deles omdømmeprisen ut til norske bedrifter, organisasjoner og etater. Etter fire år med førsteplassen for beste bedrift, vant TV 2 endelig den gjeve tittelen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Kåringen gjennomføres av analysekonsernet Synovate, et av verdens største selskaper innen medieanalyse og rådgivning.

Synovate la til grunn resultatet av sin måling som viste at hele 77 prosent av den norske voksne befolkning har positivt inntrykk av selskapet.

«Resultatet viser at praktisk talt alle nordmenn kjenner TV 2 gjennom personlige erfaringer som seere. Dette gir TV 2 stor fallhøyde dersom forventningene ikke innfris. I dagens informasjonssamfunn, med hard konkurranse og hyppige endringer i mediemarkedet, er farlig høy standard, stor tillit og godt omdømme en absolutt forutsetning for at et TV-selskap skal nå sine mål og fylle sin rolle i samfunnet. TV 2 ser ut til å innfri de aller flestes forventninger i så henseende,» begrunnet Erik Dahl på vegne av juryen.

En stolt kanalsjef Alf Hildrum tok imot prisen med stor glede.

- Etter fire år på toppen må jeg kunne si vi har fortjent denne prisen, sa Hildrum lattermildt i overrekkelsen.

TV 2 overtar tittelen etter Meteorologisk Institutt som vant prisen i fjor.

Vurderer totalinntrykket
Synovate håper prisen gir bilde av betydningen av godt omdømme, og måler bedrifters evne og vilje til å oppnå godt ry. Ut ifra dette vurderer de norske bedrifter, etater og organisasjoner etter totalinntrykket blant den norske befolkning.

Meteorologisk institutt toppet i år som i fjor listen for beste etat på omdømme, og Frelsesarmeen beste organisasjon.

Tilbake i varmen
Tine, som var prisens første vinner noensinne, har slitt de seneste år med dårlig rykte, og falt ut av listen. Årets oversikt presenterer et gledelig gjensyn med meierigiganten som har klatret tilbake blant listens topp 10.

Tidligere har Røde Kors og Frelsesarmeen vunnet omdømmeprisen.

Nye eiere
Undersøkelsen har tidligere vært gjennomført av Marked og Mediainstituttet MMI. Selskapet er nå en del av det internasjonale analysekonsernet Synovate, og skiftet navn som følge av eierskiftet.

Har du medietips? - Kontakt NA24 Propaganda

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere