NA24.no

Hele 12 nominasjoner til Viasat i Promax. PromaxBDA er en internasjonal forening for underholdning markedsførere, promotører og designere.
Hele 12 nominasjoner til Viasat i Promax. PromaxBDA er en internasjonal forening for underholdning markedsførere, promotører og designere. Foto: Skjermdump

TV3 videre til Promax World

Fem nominasjoner til kanalen i promoverdens Oscar.

Tidligere har NA24 Propaganda skrevet om TV3 og TVNorge som var nominert til Promax Europe Awards. Men ikke alle nådde til Promax World

Norske TV3 har hele fem nominasjoner i Promax World Awards, promoverdenens Oscar. Fire av de nominerte promoene fra TV3 er laget av Viasat i London, mens promoen for Robinsonekspedisjonen 2011 er produsert av Media Netwerk.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Les også: TV3 nominert i Promax

Hvor stort er det å være nominert til Promax World i forhold til nominasjonen i Promax Europe?

- Promax World favner jo bredere enn Promax Europe, men å bli nominert i begge er hyggelig anerkjennelse av jobben vi gjør med promo, sier markedssjef Kåre Hauge i TV3/Viasat til NA24 Propaganda.

Hva er grunnen til at dere er de eneste norske kanalene som er nominerte ? Hvorfor når ikke andre kanaler opp?

- Vi legger mye arbeid og ressurser inn i promoarbeidet vårt. Vi har en fantastisk kreativ avdeling i London, samtidig som vi også jobber hardt lokalt i Norge med å utvikle kreative og gode ideer, sier Hauge.

Nominasjonene for The Mentalist og Project Runway (Designerspirene) er promoer som er sendt i både Norge, Sverige og Danmark.

Viktig for TV3
Hvor stort er dette for TV3?

- Vi er åpenbart stolte og glade. Dette er viktig for oss, og nominasjonene er en anerkjennelse av jobben vi gjør med promo, sier han.

Hvor sterk er troen på at dere vinner i år?

- Vi håper naturligvis på en pris, men det vanskelig å si med så hard konkurranse. Det er uansett stort å bli nominert, sier markedsjefen til NA24 Propaganda.

Les også: Prisdryss til Norge

Hvem av nominasjonene/prisene er det mest morsomt å vinne?

- Det hadde vært moro å vinne en pris uansett, sier Hauge.

Nyskapende og annerledes
Hvorfor tror du Promax juryen liker Solo identen så godt ?

- Fordi dette er nyskapende, kreativt og annerledes, og fordi det er et godt eksempel på to merkevarer med fellestrekk som man kunne utvikle kommersielt, sier han.

Har dere videre planer om å putte andre merker inn i logoen dere ? andre som er interessert i å være en del av logoen ?

- Vi jobber tett med våre annonsører og samarbeidspartnere og er alltid på jakt etter gode kreative løsninger. Det vil helt sikkert dukke opp flere slike muligheter i tiden fremover. Ideen til Solo-samarbeidet er utviklet av salgsavdelingen i TV3, og produsert i samarbeid med vår kreative avdeling i London, forteller Hauge.

Hauge vil ikke ut med hvor mye TV3 har betalt for å være en del av logoen til Tv3 men sier de har ett godt samarbeid med sine annonsører.

- Slike avtaler er på generelt grunnlag konfidensielle, men dette er et godt eksempel på vårt tette og gode samarbeid med våre annonsører og samarbeidspartnere, forteller Hauge til NA24 Propaganda.

Se Promoen for Robinsonekspedisjonen 2011 her. Media Netwerk står bak produksjonen.

Her er TV3s nominasjoner til Promax World 2012:

Art Direction & Design: Interstitial/Short Form Promo

TV3 norway ident cows

Program Promotial - Spot In-House

Project Runaway (Designerspirene) - TV3

Dramatic Program Spot

The Mentalist - Season 4 - TV3

On-Air Consumer Tie-In/Integrated Marketing Promotion

TV3 Norway - Solo Ident

Entertainment Program Spot

Survivor norway / Robinsonekspedisjonen - Høsten 2011
Media Netwerk/TV3 Norway

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere