RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Fra venstre; Svein Østvang, Ingvild Strøm Aslaksen, Kjetil Bergtun, Kristian Mathisen og Martin Grøndahl.
Fra venstre; Svein Østvang, Ingvild Strøm Aslaksen, Kjetil Bergtun, Kristian Mathisen og Martin Grøndahl. Foto: MAXUS

Ungt byrå satser stort

Sist oppdatert:
Øker staben med 50 prosent.

Med fortsatt sterk vekst og flere nye kunder på laget, har Maxus forsterket teamene med fem nye ressurser, og det kommer flere utover våren.

- Vi hadde et hektisk og spennende andre halvår i 2011, samt en flying start på 2012 både sammen med våre eksisterende kunder samt nye. Vi har begynt å jobbe med blant annet Japan Photo, Samlerhuset, SC Johnson og Kärcher. Vi forsterker oss med å ansette enda flere flinke folk for å øke den kompetanse, kapital og erfaring vi allerede besitter, sier Nathalie Eyde Warembourg, administrerende direktør i Maxus i en pressemelding

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Tidligere i år, valgte GroupM byråene å flytte søketjenester ut til hvert av byråene. Nathalie Eyde Warembourg uttalte den gang:

Satser tungt fremover
- Vårt ønske er å kombinere alle aspekter av digital markedsføring for å skape de beste resultatene og øke synligheten for kundene våre på alle plattformer. Å integrere søkemotormarkedsføring i Maxus gir en tettere relasjon med øvrig markedsføring. Dette er et strategisk område som vi satser tungt på ved å sette opp et internt fagmiljø for betalt søk.

Kristian Mathisen er ansatt som Search Manager med ansvar for Søk i Maxus. Han kommer sist fra Creuna etter å ha vært på kundesiden hos Helly Hansen. Kristian har i tillegg en solid erfaring med 3,5 år i iProspect.

Kjetil Bergtun er Search Planner og passer på PPC aktiviteter til enhver tid, han er også aktiv i Faggruppen for Sosiale medier i Den Norske Dataforening.

Ingvild Strøm Aslaksen har en nyopprettet stilling som Mediakoordinator, offline og online. Hun har blant annet bakgrunn fra LudoRådet og LudoMobil i Norge og Sverige hvor hun laget kampanjeplaner og strategier på tvers av alle type kanaler. Dette kommer godt med når hun i dag sørger for kvalitet i gjennomføringen av kampanjer for kundene våre.

Bachelor i Business
Martin Grøndahl er ansatt som Broadcast Planner. Han fullførte i 2011 en MA i Marketing på Kingston University London etter å ha tatt en Bachelor i Business på La Salle University i Barcelona. Han har i dag hovedansvar for broadcast kampanjer for våre internasjonale kunder.

17 år i Carat
Svein Østvang er også med på laget som Senior Medierådgiver. Svein tar med seg lang og allsidig erfaring fra 17 år i Carat og 12 år i reklamebransjen. Han har jobbet spesielt mye med detaljhandel, bil og FMCG.

- Svein har en imponerende track record av kreativt tilpassede løsninger og en sterk strategisk kompetanse. Dette vil komme våre kunder til gode, både eksisterende og nye, understreker Eyde Warembourg. Fra første dag har vi bevisst satset på erfarne multimediale rådgivere, og vi ser at dette gir våre kunder helhetstankegang og effekt, sier Warembourg i pressemeldingen.

Alle fem er allerede på plass.

Positiv utvikling
Maxus har hatt en meget positiv utvikling siden oppstart, og har i 2011 vunnet kunder som DFDS, Babyshop, Aker Solutions, Samlerhuset, Japan Photo og Kärcher.

I 2011 hadde Maxus en omsetning i overkant av 200 millioner, med kunder som blant annet Toyota, Jysk, Unilever, Ski-VM, Hansa Borg Bryggerier, Scandic Hotels og Swix.

Maxus er kåret til Media Network of the Year av Campaign, og USA Media Agency of the Year.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere