NA24.no

MediaLoop i Sverige.
MediaLoop i Sverige.

Vinner fram i Sverige

Men i Norge tar det tid.

Det lille bergensbyrået MediaLoop gjør seg bemerket i Sverige. Selskapet har i samarbeid med DDB og ClearChannel tapetsert faste og rullende trapper med reklame for McDonald’s sin kampanje for Coca-Cola.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Og med det fikk DDB og reklamemakerne heder og ære i Sverige. Resume ga MediaLoop «Månadens utomhus» i september og «Månadens alternativa media» i juni og august.

- Vi synes det er veldig bra at det er så stort fokus på innovative reklame bærere i Sverige, sier Jan Thomas Monclair markedssjef i MediaLoop til NA24 Propaganda.

Venter på naboen
- Er det stor forskjell på det Svenske og Norske markedet?

- Ja, vi merker stor forskjell på Sverige og Norge når det kommer til behovet for innovative løsninger. I Norge ser vi at man er mer restriktiv til nye måter å markedsføre seg på - mens i Sverige har etterspørselen vært merkbart høyere, slår Monclair fast.

- I Norge vil man ha det naboen har før man prøver det selv.

Trapper opp
Markedssjefen tror annonsørene i framtiden vil være mer forsiktige med hvilke medier de velger å bruke penger på.

- Vi tror at et med et større press på økonomien vil etterspørselen etter innovative og effektive medier med lengre eksponeringstid få en større del av markedsføringsbudsjettene, mener han.

Selskapet er forsiktig med å røpe for mye om framdriften, men forteller at det skal kjøres flere kampanjer på kjøpesentre i Norge rett over julen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere