NA24.no

Foto: VIDAR LANGELAND (Bergensavisen (BA))

Reklamemarkedet vokser fortsatt

Sist oppdatert:
Omsetningsstatistikken for mediebyråene er klar.

Omsetningsstatistikken for mediebyråene for hittil i år er klart.

Se alle tall på venstre side.

Mediebyråene har høstet inn 5.93 milliarder reklamekroner i perioden januar til og med september, opp fra 5,59 milliarder i samme periode i fjor. Det betyr at omsettingen er 6.0 prosent mer enn i tilsvarende periode i fjor. Det viser rykende ferske tall fra Mediebyråforeningen.

- Det er fortsatt god fart i annonsemarkedet, med en vekst i september som ligger omtrent likt med gjennomsnittlig vekst hittil i år. TV og internett er fortsatt de mediekanalene som går mest frem sammenlignet med i fjor, sier Harald Eide-Fredriksen, Styreleder i Mediebyråforeningen i en melding.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere