NA24.no


TEKNISKE PROBLEMER: Rema-kunder som har lastet ned Æ-appen opllevde lørdag at den ikke fungerte som den skal. Foto: Nettavisen
TEKNISKE PROBLEMER: Rema-kunder som har lastet ned Æ-appen opllevde lørdag at den ikke fungerte som den skal. Foto: Nettavisen

Rema sliter med tekniske problemer i Æ-appen

Sist oppdatert:
- Æ-beklager, er meldingen kjedens kunder får i mobilappen.

Kunder som bruker Rema 1000 sin mye omtalte Æ-app opplever lørdag at den ikke fungerer som den skal.

En Nettavisen-tipser - som selv ikke har appen - forteller at han måtte legge fra seg varer i en Rema-butikk i Oslo fordi en kunde som skal ha slitt med appen, skapte kø.

- Jeg kjenner ikke til hvordan appen fungerer, men det var åpenbart problemer, sier han.

Les også: Rema 1000-butikk opplever 20-30 prosent nedgang etter Mack-krangel

- Fikk opp feilmelding

På kjedens Facebook-side har kunder henvendt seg for å få svar hva trøbbelet skyldes.

- Har Rema 1000 problemer med serveren i ettermiddag? Fikk opp en feilmelding hvor det stod noe angående dette og appen min har ikke lagt inn de nye opplysningene fra siste handletur. Kanskje det bare tar lenger tid enn det har gjort før om det er stor pågang?, skriver en Æ-bruker.

Les også: Enorm respons på Remas Æ-app

Les også: Rema 1000-butikk tapte en halv million på Rema-boikott

- Jobber på spreng

En annen har lastet opp et bilde av appen og en feilmelding hvor det står «Æ beklager. Æ får ikke kontakt med serveren. Oversikten din er kanskje ikke helt oppdatert».

Les også: Folkeopprør mot Rema 1000 i sosiale medier: – Boikotter heretter Rema grunnet bestevenn-strategien

Mette Fossum, kommunikasjonsdirektør i Rema 1000.

Rema 1000 svarer begge Facebook-brukerne at de sliter med tekniske problemer lørdag.

- Vi opplever dessverre noen tekniske problemer for øyeblikket og jobber på spreng for å løse disse. Du skal allikevel få priskuttet i kassa.

- Beklager dette

Kommunikasjonsdirektør i REMA 1000, Mette Fossum, sier i en kommentar til Nettavisen at ingen kunder mister priskuttene sine som følge av problemene i appen.

- Vi beklager dette, men det har ingen konsekvenser for bruken av Æ i butikk og alle kunder får kuttene sine. Det er noe treghet hva gjelder informasjon som blir sendt til appen i etterkant av handleturen. Dette vil oppdateres automatisk hos alle brukere så fort de tekniske utfordringene er løst.

Få dager etter at Rema lanserte appen hadde flere hundre tusen personer lastet den ned.

Les også: Professor: Remas «bestevennesavtale» har gitt dem «Mack-gate»

Les også: Ber øl-venner boikotte Rema

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere