NA24.no

(Scanpix)

SAS inn i billig-krigen

Sist oppdatert:
SAS høvler prisene til tolv nye destinasjoner i Europa.

GRATIS OPPSETT: Les NA24 på mobil

SAS satser tungt i fritidsmarkedet med hele et dusin nye destinasjoner neste år. På plakaten står blant annet Malta, Valencia, Palermo, Venezia, Sevilla, Bristol og Tenerife.

NA24 - din næringslivsavis

Selskapet vil også kjempe med Norwegian, Ryan Air og Sterling om pris og billettene blir derfor lagt ut fra 375 kroner inkludert skatter og avgifter.

- Fritidsmarkedet er det som vokser raskest i innen luftfarten, og her har ikke SAS hatt kapasitet til å satse tungt før nå, opplyser administrerende direktør Ola Strand i SAS Norge i en pressemelding.

Neste uke legger SAS billigturene ut for salg, og SAS skryter av at god plass til bena og fritt valg av favorittsete inkludert i prisen. SAS har i år kjørt omfattende reklamekampanjer og proklamert at «Vi relanserer service» på sine fly.

SAS' nye storsatsing blir lansert på samme dag som Sterling og Norwegian legger ut sine Europa- destinasjoner for sommeren 2008 på billigsalg. For Sterling betyr det 3,5 millioner reiser med priser fra 590 kroner for sydens sol og varme.

Norwegian får også Malta på plakaten neste år, som sin 128. rute. Selskapet legger ut 100.000 billetter med en priser fra 199 kroner, én vei.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere