NA24.no

Se norske vinnerhåp

Sist oppdatert:
Her får du resten av de norske vinnerhåpene på reklamefilmfestival.

Å vinne gull, eller aller helst en Grand Prix, i reklamekonkurransen Cannes Lions, er den høyste utmerkelsen for reklamefolk over hele verden.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Norge er et lite land i verden, også i reklamesammenheng, men i enkelte år har de norske reklamebyråene bitt godt fra seg. Senest i fjor vant BBDO Oslo og produksjonsbyrået Stig og Stein gull for Schibsted og Guinness Rekordbok i Cannes, og senere Grand Prix i den europeiske reklamekonkurransen Eurobest for den samme jobben.

Les også:Se de norske vinnerhåpene

Vanskeligst i film
Selv om tv-reklamen er under press og mange annonsøreer søker seg mot kanaler med bedre treffsikkerhet og lavere pris, er det ikke noen tvil om at filmkategorien fremdeles er blant de mest prestisjefylte i Cannes. Å hevde seg blant tusener av innsendte filmer fra land hvor budsjettene gjerne er mange ganger større enn her hjemme er vanskelig, men ikke umulig. NA24 Propaganda har fått norske byråledere til å peke ut noen av de filmene de tror kan ha vinnersjanser i årets konkurranse.

De første byråfavorittene publiserte vi i går, og du kan se dem her.

Se resten av favorittene her:

Ikea - reklamebyrået DDB

Kiwi- reklamebyrået SMFB

Norsk Tipping - Dinamo

Oslo Sporveier - reklamebyrået Kitchen

Solidox - reklamebyrået Try

Tom Waits-løpet - reklamebyrået Kitchen

Danmarks Turistråd - Dinamo

Telenor - reklamebyrået DDB

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere