NA24.no

Niklas Lerner er fornøyd med å nådd grensen til Amerika med sin app.
Niklas Lerner er fornøyd med å nådd grensen til Amerika med sin app. Foto: Roy Moss (Copyright Roy Moss)

Skal ta USA med norsk app

Sist oppdatert:
Gjør det stort på å jakte på mennesker på mobilen.

I desember lanserte gründeren Niklas Lerner, med hjelp fra Gründernes Hus, satsningen Instacruit.

Appen har vært en suksess på det norske markedet. Nå sprer den seg til USA.

Fått oppmerksomhet i USA
-
Vi skal på amerikanske MREC’s radiotalkshow. MREC er den største konferansen i verden når det kommer til mobil og rekruttering. På bare et halvt år har vi nådd de amerikanske grensene og fått oppmerksomhet der, sier Lerner til Nettavisen bare timer før han går på lufta.

Instacruit er en app som skal gjøre at de som rekrutterer konkurrerer om deg. Tjenesten skal gi de som rekrutterer direkte tilgang til talenter som sitter i jobb og som har sagt ja til å motta jobbtilbud.

Nå legger Lerner alle kortene inn for å bli stor i USA.

-         -  Vi satser for fult selv om vi ikke er der fysisk enda, men regner med å være der om en fem års periode cirka, sier Lerner.

Allerede kort tid etter at appen ble lansert betegner investor og initiativtaker til Gründernes Hus, Odd Moe, tjenesten som et suksesscase for organisasjonen.

- Amerika er størst
Ved lansering var det langsiktige målet til organisasjonen å nå Amerika, og nå er målet nådd på kun et halvt år.

-        -  Hvis man ser på det globale markedet innenfor rekruttering er Amerika det største markedet innenfor rekrutteringsbransjen. Gjennom radiointervjuet vil vi få den eksponeringen vi ønsker, så får vi se ut fra det hva det kan bidra til, sier Lerner.

I kveld vil Lerner diskutere med to radioverter hvordan jobbsøkere finner nye karrieremuligheter globalt uten å sende ut en eneste søknad eller CV.

Instacruit har 3.000 brukere i dag.

-          Det går svært bra. Vi er på vei mot våre målsetninger og som mye annet tar ting litt tid i starten før man får gjennomslagskraft. Men databasen vokser og kundegruppen vokser, sier Lerner.

Slik ser appen ut.

Målet er 100.000 brukere i løpet av 2015.

Instacruit reklamerer med at «på 60 sekunder forteller du dem at du er åpen for nye jobbmuligheter (uten at sjefen din ser det)».

For å registrere seg som bruker må man fylle inn en del informasjon om seg selv. Blant annet hvilke type jobber man er på jakt etter og i hvilken bransje.

Tidligere var det kun rekrutterer som kunne kontakte deg, men Instacruit har gjennomført endringer som gjør det mulig også for jobbsøkerne å kontakte rekrutterere.  

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere