RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Scanpix (SCANPIX)

Solgte annonser for 205 millioner

Sist oppdatert:
Sterk annonsevekst på nettet.

Annonseringen på internett økte i september med 28 prosent sammenlignet med samme måned året før, viser tall fra bransjeorganisajonene INMA og MBL Nettforum.

Dette ga en samlet omsetning på 205 millioner kroner i september.

Både merkevareannonsering og rubrikk økte med 28 prosent, men innen rubrikk var stilling ledig klart sterkest, med en vekst på 42 prosent.

For årets tre første kvartaler var veksten samlet sett 20 prosent, sammenlignet med samme periode i 2009. Dermed tyder alt på at 2010 blir et rekordår, etter at bransen opplevde et tilbakeslag etter finankrisen høsten 2008.

- Veksten i stilling ledig gjennom året viser at næringslivet øker innsatsen og aktivitetsnivået og at den norske økonomien er kommet ut av krisen. Dette gjenspeiler seg også i den veldige positive utviklingen og veksten i annonseomsetningen, sier konstituert daglig leder i INMA, Ola Hanø.

Annonsetallene er basert på tall som er rapportert inn av medlemmene i MBL/Nettforum og INMA. Netto omsetning er utfakturert, etter fratrekk av rabatter men før byråprovisjon.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere